Service-Hotline (0 82 41) 50 08 52 (Mo-Fr, 09:00 - 17:00 Uhr)
Kauf auf Rechnung (D, AT, CH) Noten, Bcher & CDs ab 30 EUR versandkostenfrei (D)
Service-Hotline (0 82 41) 50 08 52 (Mo-Fr, 09:00 - 17:00 Uhr)
Kauf auf Rechnung (D, AT, CH) Noten, Bcher & CDs ab 30 EUR versandkostenfrei (D)
Noten fr Brass Band A Western Suite
Bitte Ausgabe whlen:

76,00 €

inkl.7% USt. , versandkostenfrei

Lieferzeit: 1-2 Tage

Dieses Produkt hat Variationen. Whlen Sie bitte die gewnschte Variation aus.



18,00 € *
76,00 € *

The atmosphere of the Wild West is caught in a striking and most imaginative way by young composer Andreas Schulte in this work. A caravan of gold- and fortuneseekers launch themselves into a big adventure and begin their rush westward. The first movement desciribes these first days of buoyancy and optimism in a crisp march. Near the campfire the pioneers rest themselves, and the music expresses feelings of romance, nostalgia for the past and hopes for the future. A wistful melody very characteristically communicates these feelings. Relaxation takes place in the third movement which is a musical characterization of a rodeo and its attendant festivities. It is obvious that sometimes something goes wrong and this aspect can also be heard. Nevertheless, the valiant rider wins in the end. With a flashback to the beginning, the journey is completed musically, thus giving the composition a dignified finale. Let the mystic Wild West entrance you.

The character and atmosphere of the Wild West are vividly recreated in music in this three movement work.

Inhalt:
  • I. The Great Trek to the West
  • II. At the Campfire
  • III. Rodeo-ride

Hrbeispiel


Verlag Gobelin Music Publications
Art.Nr.: 148018
Kategorie: Konzertwerke
Besetzung: Brass Band
Genre: KonzertwerkWettbewerbsstckMedley
Grad: 2(leicht bis mittelschwer / Unterstufe)
Arrangeur: David Well
Komponist: Andreas Schulte
Dauer: 07:00
Umfang: Partitur und Stimmen

Durchschnittliche Artikelbewertung

Geben Sie die erste Bewertung fr diesen Artikel ab und helfen Sie Anderen bei der Kaufenscheidung:

Newsletter

Nein, danke